2022-03-31
Panevėžys
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kolektyvinė sutartis (toliau - Kolektyvinė sutartis) yra rašytinis susitarimas tarp Panevėžio lopšelio-darželio „Nykštukas“ profesinės organizacijos (toliau - profesinė organizacija), kurią atstovauja pirmininkė Daiva Skaburskienė ir Panevėžio lopšelio-darželio „Nykštukas“, kurį atstovauja direktorė Reda Pupštienė (toliau - darbdavys). Abi pusės - profesinė organizacija ir darbdavys - toliau kartu vadinamos šalimis.2. Sutarties sąvokos:
Darbuotojas - fizinis asmuo, įsipareigojęs atlygintinai atlikti darbo funkciją pagal darbo sutartį su Darbdaviu.
Darbuotojų atstovai - darbdavio lygmeniu veikianti profesinė organizacija,
Kolektyvinės sutarties tikslas - nustatyti darbo, profesines, socialines ir ekonomines sąlygas bei garantijas, kurios nėra įstatymų, kitų norminių teisės aktų reglamentuotos, kurios jiems neprieštarauja ir gerina darbuotojų padėtį, darbo apmokėjimą, darbo organizavimą, darbo saugą, darbo ir poilsio laiką bei kitas socialines bei ekonomines sąlygas.
3. Kolektyvinė sutartis sudaryta ir bus taikoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais.
4. Ši Kolektyvinė sutartis taikoma tik darbuotojams, esantiems profesinės organizacijos nariais.
5. Darbuotojai, kuriems taikoma Kolektyvinė sutartis, supažindinami su jos tekstu pasirašytinai. Kolektyvinė sutartis skelbiama darbdavio internetiniame tinklalapyje.
6. Kolektyvinė sutartis registruojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 195 straipsnio 5 dalimi bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. Al-334 patvirtintu „Kolektyvinių sutarčių registravimo ir viešo skelbimo tvarkos aprašu“.
7. Profesinė organizacija gali dalyvauti šakos ar teritoriniame streike nenutraukusi šios Kolektyvinės sutarties.
8. Darbdavys įsipareigoja informavimą ir konsultavimą vykdyti su profesine organizacija,
9. Darbdavys įsipareigoja darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus ir kitus lokalinius teisės aktus, kurie turi įtakos darbuotojų darbo, ekonominei ar socialinei padėčiai, vykdyti informavimo ir konsultavimo procedūras su profesine organizacija.
10. Šalys susitaria, kad ginčai, kilę tarp darbdavio ir profesinės organizacijos narių, sprendžiami dalyvaujant šios profesinės organizacijos atstovui. Profesinė organizacija į ginčo sprendimą gali kviesti miesto švietimo profesinės sąjungos ar Lietuvos Švietimo ir mokslo profesinės sąjungos atstovus, abi Šalys gali kviesti teisininkus, ekspertus.
II. DARBO SUTARČIŲ SUDARYMAS, VYKDYMAS IR NUTRAUKIMAS
11. Darbdavys, prieš priimdamas j darbą naują darbuotoją, privalo atsižvelgti į tos pačios specialybės kitų darbuotojų darbo krūvius, informuoti profesinę organizaciją, nurodant šio darbuotojo priėmimo pagrindą, jo darbo funkciją, apimtį (etato dydį, jei taikoma).
12. Esant naujų darbuotojų poreikiui, darbdavys gali steigti naujus etatus, nemažindamas esamų specialistų darbo krūvio ir tik po konsultacijų su profesine organizacija.
13. Darbo pokalbyje su pretendentu dirbti pas darbdavį, pretendentui sutikus, stebėtojo teisėmis gali dalyvauti ir profesinės organizacijos atstovas.
14. Darbdavys įsipareigoja raštu informuoti profesinę organizaciją apie įstaigoje esamas laisvas darbo vietas. Esant laisvoms darbo vietoms, pirmumo teisė jas užimti suteikiama esamiems įstaigos darbuotojams darbuotojo rašytiniu sutikimu jam atitinkant laisvai darbo vietai keliamus reikalavimus. Pirmiausia apie šias darbo vietas darbdavys raštu praneša darbuotojui, kurį numatoma atleisti, išskyrus atvejus, kai atleidžiama dėl darbuotojo kaltės arba darbuotojo iniciatyva. Jei jis nesutinka užimti pasiūlytos laisvos darbo vietos, apie ją pranešama darbuotojams, dirbantiems nepilnu darbo krūviu. Darbuotojo užimti pasiūlytos laisvos darbo vietos nesutikimas nesukelia darbuotojui jokių teisinių pasekmių.
15. Siekiant patikrinti ar darbuotojas tinka sulygtam darbui, taip pat ar sulygtas darbas tinka darbuotojui, darbdavys su darbuotoju gali sulygti dėl išbandymo termino, tačiau neilgesnio kaip 2 mėnesiai.
16. Darbdavys, siekdamas taupyti įstaigos lėšas, negali mažinti darbuotojų darbo krūvių.
17. Darbdavys negali reikalauti įsakymu iš darbuotojo atlikti darbų, kurie nenumatyti jo darbo sutartyje ir pareigybės aprašyme.
18. Jei papildomas darbas atliekamas tuo pačiu metu, kaip ir pagrindinis, susitarime gali būti sutariama dėl priemokos mokėjimo už papildomos funkcijos atlikimą. Jei papildomas darbas atliekamas laisvu nuo pagrindinės darbo funkcijos atlikimo laiku, už tokį papildomą darbą mokamas darbo sutarties šalių sutartas darbo užmokestis.
19. Susitarimo dėl papildomo darbo sudarymui, vykdymui ir nutraukimui taikomos tos pačios nuostatos kaip ir neterminuotai darbo sutarčiai. Nutrūkus pagrindinei darbo sutarčiai, susitarimas dėl papildomo darbo lieka galioti ir tampa pagrindine darbo sutartimi.
20. Susitarimą dėl papildomo darbo viena darbo sutarties šalis gali nutraukti, įspėjus raštu kitą darbo sutarties šalį prieš 10 darbo dienų.
21. Nuolatinio pobūdžio darbui sudaromos tik neterminuotos darbo sutartys.
22. Darbdavys, sudarydamas darbo sutartį, privalo supažindinti priimamą dirbti asmenį su jo būsimomis darbo sąlygomis, darbo ir vidaus tvarkos taisyklėmis, Kolektyvine sutartimi, pareiginiais nuostatais, kitais lokaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais jo darbo funkcijos atlikimą, pasirašytinai.
23. Darbuotojui pasirašytinai susipažinus su lokaliniais teisės aktais, jų pakeitimais ir / ar papildymais, darbuotojui įteikiama patvirtinta šių dokumentų ir / arba, atitinkamai, jų pakeitimų ir / ar papildymų kopija. Tinkamu minimų dokumentų įteikimu darbuotojui laikomas ir dokumentų perdavimas naudojantis informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu paštu, mobiliaisiais įrenginiais ir kita), nurodytomis darbuotojo.
24. Darbuotojo sutikimas / nesutikimas dirbti pakeistomis darbo sutarties sąlygomis, turi būti išreikštas per 10 darbo dienų.
25. Apie numatomus veiklos, jos mąsto, technologijos ar darbo organizavimo pakeitimus, taip pat kitais būtinumo atvejais, kai planuojama keisti darbo sutarčių sąlygas, darbdavys privalo surengti konsultacijas su profesine organizacija ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) mėnesį iki numatomų pakeitimų, nebent dėl objektyvių aplinkybių to padaryti darbdavys neturi galimybės.
26. Mažinant darbuotojų skaičių, darbdavys įsipareigoja apie kiekvieną konkretų atvejį informuoti profesinę organizaciją ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) mėnesį.
27. Prieš darbdaviui priimant sprendimą nutraukti darbo sutartį su darbuotoju(-ais) dėl to, kad darbuotojo atliekama darbo funkcija darbdaviui tampa pertekline dėl darbo organizavimo pakeitimų ar kitų priežasčių, susijusių su darbdavio veikla, jeigu perteklinę darbo funkciją atlieka keletas darbuotojų, o atleidžiama tik dalis iš jų, atleidžiamų darbuotojų atrankos kriterijus patvirtina darbdavys suderinęs su profesine organizacija. Nustatant atleidžiamų darbuotojų atrankos kriterijus, turi būti užtikrinama pirmenybės teisė būti paliktiems dirbti darbuotojams:
27.1. kurie toje darbovietėje buvo sužaloti arba susirgo profesine liga;
27.2. kurie augina vaikus (įvaikius) iki šešiolikos metų ar neįgalų vaiką (įvaikį) iki aštuoniolikos metų arba prižiūri šeimos narius, kuriems nustatytas mažesnis negu 55 procentai darbingumo lygis, arba šeimos narius, sukakusius senatvės pensijos amžių, kuriems nustatytas didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis;
27.3. kurie turi ne mažiau kaip dešimties metų nepertraukiamąjį darbo stažą toje darbovietėje, išskyrus darbuotojus, įgijusius teisę į visą senatvės pensiją arba ją gaunančius;
27.4. kuriems iki senatvės pensijos liko ne daugiau kaip treji metai;
27.5. kuriems darbdavys yra vienintelė darbovietė;
27.6. kurie yra profesinės organizacijos nariai.
28. 27.1.-27.6. punktuose nustatyta pirmenybė būti paliktiems darbe taikoma tik tiems darbuotojams, kurių kvalifikacija nėra žemesnė už kitų tos pačios specialybės darbuotojų, dirbančių pas darbdavį kvalifikaciją.
29. Kolektyvinės sutarties 27 punkte aptartu atveju darbuotojų atranką vykdo ir pasiūlymus dėl darbuotojų atleidimo teikia darbdavio sudaryta komisija, į kurią turi būti įtrauktas vienas profesinės organizacijos narys.
30. Darbo sutartis nutraukiama įspėjus darbuotoją prieš 2 mėnesius, o jeigu darbo santykiai tęsiasi trumpiau negu vienus metus, - prieš dvi savaites.
31. Įspėjimo laikotarpiu darbuotojui turi būti suteikta ne mažiau kaip 15 proc. darbo laiko normos naujo darbo paieškoms, kurio metu jam paliekamas jo vidutinis darbo užmokestis.
32. Per visą numatomo atleisti darbuotojo įspėjimo laikotarpį, įskaitant darbuotojo atleidimo iš darbo dieną darbdavys turi pareigą ieškoti galimybių perkelti atleidžiamą iš darbo darbuotoją į kitą darbą ir, esant darbuotojo raštiškam sutikimui, jį perkelti į kitą darbą.
33. Profesinės organizacijos renkamų organų nariai negali būti atleisti iŠ darbo darbdavio iniciatyva ar darbdavio valia, jų būtinosios darbo sutarties sąlygos negali būti pablogintos, palyginti su ankstesnėmis jų būtinosiomis darbo sutarties sąlygomis ar su kitų tos pačios kategorijos darbuotojų būtinosiomis darbo sutarties sąlygomis, be išankstinio įstaigoje veikiančios profesinės organizacijos sutikimo. Darbdavys, prašydamas profesinės organizacijos sutikimo, privalo pateikti profesinei organizacijai visą su sutikimo suteikimu susijusią aktualią ir reikalingą informaciją.
III. DARBO UŽMOKESTIS
34. Darbdavys įsipareigoja mokėti darbo užmokestį Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, darbo apmokėjimo sistemos ir darbuotojo darbo sutartyje nustatyta tvarka.
35. Lopšelio-darželio „Nykštukas“ Darbo apmokėjimo sistema nustatoma šios kolektyvinės sutarties priede ir yra neatskiriama sutarties dalis.
36. Darbo užmokestis darbuotojams išmokamas du kartus per mėnesį, 5 ir 20 dienomis. Gavus darbuotojo raštišką prašymą, darbo užmokestis mokamas vieną kartą per mėnesį.
37. Apie paskaičiuotas, išmokėtas ir išskaičiuotas sumas ir apie dirbto darbo laiko trukmę, atskirai nurodant viršvalandinių darbų, trukmę, darbdavys vieną kartą per mėnesį raštu pateikia
informaciją (popierinius arba elektroninius darbo užmokesčio atsiskaitymo lapelius) darbuotojui.
38. Darbuotojo pageidavimu, profesinės organizacijos atstovas dalyvauja darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklos vertinime ir sprendžiant dėl pareiginės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo.
IV. DARBO IR POILSIO ORGANIZAVIMAS
39. Darbdavys įsipareigoja sudaromus darbo grafikus suderinti pasirašytinai su profesine organizacija ne vėliau kaip likus 2 (dviem) savaitėms iki jų paskelbimo. Suderinimui skiriama ne daugiau kaip 7 (septynios) dienos. Darbuotojams darbo grafikas pateikiamas susipažinti e- dienyne „Mūsų darželis“.
40. Darbo grafikas gali būti koreguojamas motyvuotu darbuotojo prašymu dėl svarbių aplinkybių ir atsižvelgus j abiejų šalių interesus. Prašymas turi būti pateikiamas direktoriui ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki numatytų pakeitimų. Svarbiomis aplinkybėmis pripažįstamos Šios:
40.1. ikimokyklinio amžiaus vaiko (-ų) auginimas;
40.2. neįgalaus šeimos nario priežiūra;
40.3. visuomeninių pareigų vykdymas;
40.4. turint nustatytą nevisą darbo krūvį;
40.5. darbas keliose darbovietėse;
40.6. studijos aukštojoje mokykloje;
40.7. kitos aplinkybės, kurias šalys atskiru sutarimu pripažįsta svarbiomis.
41. Darbo grafikas gali būti keičiamas nuo darbdavio valios nepriklausančiais atvejais, įspėjus darbuotoją ne vėliau kaip prieš dvi darbo dienas.
42. Skirstant darbo krūvį privalu laikytis teisingumo, proporcingumo, tęstinumo ir sąžiningumo principų.
43. Nustatant mokinių skaičių naujai formuojamose grupėse, steigėjo nustatytose ribose, privalu laikytis proporcingumo principo konkrečioje amžiaus grupėje.
44. Nekontaktinių valandų laiką pedagogai tvarko vadovaudamiesi Panevėžio lopšelio- darželio „Nykštukas“ netiesioginio darbo su vaikais valandų panaudojimo tvarkos aprašu. Atskaitomybė už nekontaktinių valandų panaudojimą teikiama vadovaujantis bendru Mokytojų tarybos nutarimu.
46. Paskelbus epidemiją ir kitais atvejais kai stabdomas ugdymo procesas prastova neskialbiama. Darbuotojams, atsižvelgiant j jų galimybę dirbti nuotoliniu būdu, suderinus su administracija, leidžiama dirbti ne mokykloje. Darbuotojams mokamas darbo užmokestis, nurodytas darbo sutartyje.
47. Jei darbo metu nėra galimybės daryti pertraukos pailsėti ir pavalgyti, darbuotojams sudaromos sąlygos pailsėti ir pavalgyti darbo metu darbo vietoje.
48. Jei darbuotojas teisės aktuose nustatyta tvarka ir pagrindais yra nušalintas nuo darbo, darbdavys nedelsiant apie tai informuoja profesinę organizaciją.
49. Darbuotojo išvykos su vaikais j keliones, renginius ar kitokių funkcijų atlikimas renginių metu, jei tai vyksta nedarbo grafike nurodytu darbo laiku, privalo būti žymima darbuotojo darbo laiko apskaitos žiniaraštyje, kaip darbuotojo dirbtas laikas, ir už ši darbo laiką Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka privalo būti apmokama arba suteikiamas papildomas poilsio laikas.
V. DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS
50. Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacija vykdoma pagal Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatus ir įstaigos atestacijos komisijos, suderinus su darbuotojų atstovais (profesine organizacija), paruoštą ir pateiktą steigėjui trejų (3) metų atestacijos programą.
51. Įstaigos darbuotojai kvalifikaciją tobulina pagal Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos kėlimo nuostatus ir kiekvienais metais suderinus su darbuotojų atstovais (profesine organizacija), patvirtintą kvalifikacijos kėlimo programą.
VI. UGDOMOJO PROCESO STEBĖJIMO IR VERTINIMO TVARKA
52. Ugdomojo proceso priežiūra vykdoma vadovaujantis su mokytojų taryba ir profesine organizacija suderintu ir darbdavio patvirtinitu Panevėžio lopšelio-darželio „Nykštukas“ pedagoginės veiklos priežiūros tvarkos aprašu bei šio skyriaus nuostatomis.
53. Stebėjimas ir vertinimas ne pagal grafiką vykdomas tik esant raštiškiems skundams, su kuriais gali susipažinti darbuotojas, kurio darbu skundžiamasi ir profesinės organizacijos, kurios narys yra darbuotojas, pirmininkas, jeigu darbuotojas, kurio darbu skundžiamasi tam neprieštarauja.
54. Stebėtojai turi tik stebėti ugdomojo proceso eigą, jie negali būti ugdomojo proceso dalyviais.
55. Stebėtojai negali pažeisti pedagogo orumo, turi stengtis sumažinti stebėjimo proceso pedagogui sukeliamą įtampą.
56. Po stebėtos veiklos stebėtojai kartu aptaria stebėtą veiklą. Pedagogas turi teisę raštu pareikšti savo nuomonę dėl veiklos vertinimo.
VII. DARBUOTOJŲ SOCIALINĖS GARANTIJOS
57. Darbdavys pagal gaimybes remia darbuotojų kultūrinę, sportinę veiklą, sudarant galimybes šiais tikslais darbuotojams naudotis darbdavio patalpomis ir inventoriumi (pvz.: skirti salę, kitas patalpas, leisti naudotis multimedija, kitu inventoriumi).
59. Kasmetinės atostogos suteikiamos bet kuriuo dabo metų laiku, pagal kasmetinių atostogų suteikimo eilę darbovietėje, kurią darbdavys sudaro įvertinęs darbuotojų iki kiekvienų metų kovo 1 dienos pateiktus prašymus dėl pageidaujamų kasmetinių atostogų datų.
60. Teise pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis nesuėjus 6 nepertraukiamojo darbo mėnesiams turi teisę profesinės organizacijos nariai, raštu pateikę prašymą darbdaviui, su sąlyga, kad prašomų atostogų suteikimas nesutrikdytų normalaus įstaigos darbo.
61. Atostoginiai išmokami ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną prieš atostogas, mokama už visas atostogų dienas iš karto.
62. Darbdavys pagal galimybes įsipareigoja besimokantiems darbuotojams suteikti papildomos mokymosi atostogos, už kurias mokamas darbuotojo vidutinis darbo užmokestis:
62.1. stojamiesiems egzaminams j aukštąsias mokyklas pasirengti ir laikyti po 4 (keturias) dienas kiekvienam egzaminui pasirengti ir laikyti;
62.2. eiliniams egzaminams pasirengti ir laikyti - po 4 (keturias) dienas kiekvienam egzaminui;
62.3. įskaitoms pasirengti ir laikyti - po 3 (tris) dienas kiekvienai įskaitai;
62.4. diplominiam (bakalauro, magistro) darbui baigti ir ginti, disertacijai, baigus mokslo doktorantūrą, arba meno projektui, baigus meno doktorantūrą, pasiruošimui ginti - 35 (trisdešimt penkias) kalendorinių dienų;
62.5. valstybiniams (baigiamiesiems) egzaminams pasirengti ir laikyti po 8 (aštuonias) kiekvienam egzaminui.
63. Ligos išmoką už pirmąsias 2 (dvi) kalendorines nedarbingumo dienas 77,58 proc.
vidutinio darbo užmokesčio moka darbdavys. Vėliau išmoka mokama įstatymų nustatyta tvarka.
65. Darbdavys gali leisti darbuotojams darbo metu vykti į savivaldybės ir jos padalinių organizuojamus, su darbuotojų profesine veikla susijusius, renginius, darbuotojui pateikus raštišką prašymą, jame nurodant renginio tikslus, uždavinius ir naudą, bei aptarus apmokėjimo sąlygas.
VIII. PROFESINĖS ORGANIZACIJOS VEIKLA
67. Darbdavys sudaro sąlygas veikti profesinei organizacijai, suteikdamas teisę naudotis nemokamai patalpomis profesinės organizacijos darbui, leidžiama naudotis telefono, interneto ryšiais, spausdinimo, kopijavimo aparatais pagal iš anksto šalių suderintus limitus, skelbimų lentomis įstaigos patalpose.
69. Profesinės organizacijos atstovaujamųjų ir (arba) valdymo organų narius profesinių sąjungų posėdžiams ir jų pareigoms atlikti atleisti nuo darbo 72 darbo valandoms per metus ir už šį laiką jiems mokėti vidutinį darbo užmokestį.
70. Sutarties galiojimo laikotarpiu profesinės organizacijos nariui suteikiama iki 10 darbo dienų mokymosi atostogų per metus, paliekant už jas vidutinį jo darbo užmokestį, arba iki 20 darbo dienų mokymosi atostogas per metus, paliekant už jas 50 procentų vidutinio jo darbo užmokesčio, atsižvelgusį besimokančiojo poreikius. Profesinės organozacijos narys turi pasirinkti iki 10 darbo dienų arba iki 20 darbo dienų mokymosi atostogas. Tokios mokymosi atostogos suteikiamos pagal formaliojo švietimo programas, pagal šias programas vykdančių švietimo tiekėjų pažymas ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas. Šios mokymosi atostogų dienos turi būti išnaudojamos per kalendorinius metus, kitu atveju jis praranda teisę į tokias dienas.
71. Darbdavys, pradėdamas tirti darbuotojo galimai padarytą darbo pareigų pažeidimą, nedelsdamas apie tai informuoja profesinę organizaciją, jeigu yra gautas to darbuotojo sutikimas dėl tokios informacijos pateikimo. Profesinė organizacija turi teisę dalyvauti darbo pareigų pažeidimo tyrime ir pateikti savo nuomonę. Sudarius komisiją galimam darbo pareigų pažeidimui tirti, profesinė organizacija turi teisę deleguoti savo atstovą į šią komisiją.
X. DARBUOTOJŲ SAUGA IR SVEIKATA
72. Darbdavys sudaro darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, numatytas Lietuvos Respublikos darbo kodekse bei kituose teisės aktuose.
73. Darbuotojai privalo laikytis Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių darbuotojų saugą ir sveikatą.
74. Privalomų darbuotojų sveikatos tikrinimų laikas yra įtraukiamas į darbuotojo darbo laiką, o tokių sveikatos patikrinimų išlaidos yra apmokamos iš darbdavio lėšų.
75. Įvykus nelaimingam atsitikimui darbe darbdavys sudaro įvykio tyrimo komisiją, apie įvykį informuoja profesinę organizaciją ir į šios komisijos sudėtį įtraukiamas profesinės organizacijos atstovas.
XI. SUTARTIES GALIOJIMAS IR VYKDYMAS
76. Ši Kolektyvinė sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki naujos kolektyvinės sutarties pasirašymo arba šios Kolektyvinės sutarties nutraukimo dienos.
77. Kolektyvinės sutarties vykdymo kontrolei šalys paritetiniais pagrindais (po 3 atstovus) sudaro Kolektyvinės sutarties priežiūros komisiją. Į komisiją savo atstovus deleguoja šalys.
78. Kolektyvinės sutarties priežiūros komisija už sutarties vykdymą atsiskaito profesinės organizacijos narių atvirame susirinkime 1 kartą per metus.
79. Kolektyvinės sutarties pakeitimai gali būti inicijuojami bet kurios iš šalių iniciatyva, o keičiama tik bendru šalių sutarimu. Šalis apie savo norą keisti Kolektyvinę sutartį kitą šalį informuoja raštu ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį. Kolektyvinės sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami kaip jos priedai.
80. Jei keičiama daugiau nei pusė Kolektyvinės sutarties punktų, sutarties keitimui taikoma Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta kolektyvinių derybų tvarka.
81. Šalis norinti vienašališkai nutraukti sutartį privalo įspėti kitą Šalį ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki nutraukimo. Kolektyvinę sutartį draudžiama vienašališkai nutraukti anksčiau negu po 12 mėnesių nuo Kolektyvinės sutarties įsigaliojimo.
82. Nesutarimai ir ginčai, atsiradę keičiant, pildant ar įgyvendinant sutartį, sprendžiami derybų būdu. Ginčų nepavykus išspręsti derybų būdu, jie nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
83. Ši sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią.
PANEVĖŽIO LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ DARBUOTOJŲ DARBO
APMOKĖJIMO SISTEMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio lopšelio-darželio „Nykštukas“ (toliau - Lopšelis-darželis) darbuotojų darbo apmokėjimo sistema (toliau - Sistema) reglamentuoja visų Lopšelio-darželio darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygas ir dydžius, materialines pašalpas, darbuotojų pareigybių lygius ir grupes, taip pat kasmetinį veiklos vertinimą.
2. Sistema parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir jį įgyvendinančiais teisės aktais bei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu (toliau - Įstatymas).
3. Sistemoje vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme apibrėžtas sąvokas.
II. DARBUOTOJŲ PAREIGYBĖS
4. Darbuotojų pareigybės yra keturių lygių:
4.1. A lygio - pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis išsilavinimas:
4.1.1. Al lygio - pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
4.1.2. A2 lygio - pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
4.2. B lygio - pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštesnysis išsilavinimas, įgyląs iki 2009 metų, ar specialusis vidurinis išsilavinimas, įgytas iki 1995 metų;
4.3. C lygio - pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip vidurinis išsilavinimas ir (ar) įgyta profesinė kvalifikacija;
4.4. D lygio - pareigybės, kurioms netaikomi išsilavinimo ar profesinės kvalifikacijos reikalavimai.
5. Lopšelio-darželio darbuotojų pareigybės skirstomos į šiuos lygius:
5.1. įstaigos vadovo ir jo pavaduotojo pareigybės priskiriamos A2 lygiui;
5.2. mokytojų pareigybės priskiriamos A2 lygiui.
5.3. specialistai, kurių pareigybės priskiriamos A arba B lygiui, atsižvelgiant į išsilavinimą, būtiną tas pareigas atlikti;
5.4. kvalifikuoti darbuotojai, kurių pareigybės priskiriamos C lygiui;
5.5. darbuotojai, kurių pareigybės priskiriamos D lygiui (toliau - darbininkai).
6. Lopšelis-darželis priklauso III biudžetinių įstaigų grupei kaip ji apibrėžta Įstatyme, t.y. kai pareigybių sąraše yra 50 ir mažiau pareigybių.
7. Lopšelio-darželio direktorius (toliau - direktorius), pagal Mokytojų (išskyrus trenerius) pareigybių aprašymo metodiką ir Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodiką, tvirtina darbuotojų pareigybių sąrašą ir darbuotojų pareigybių aprašymus.
8. Darbuotojo pareigybės aprašyme nurodoma:
8.1. pareigybės grupė;
8.2. pareigybės pavadinimas;
8.3. pareigybės lygis;
8.4. tiesioginis darbuotojo pavaldumas;
8.5. specialieji reikalavimai, keliami šias pareigas einančiam darbuotojui (išsilavinimas, darbo patirtis, profesinė kvalifikacija, kt.);
8.6. pareigybei priskirtos funkcijos.
III. DARBO UŽMOKESTIS IR MATERIALINĖS PAŠALPOS
9. Lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesti sudaro:
9.1. pareiginė alga (pastovioji ir kintamoji dalys arba dalys arba tik pastovioji dalis, jeigu šios sistemos nustatyta tvarka kintamoji dalis nenustatyta);
9.2. priemokos;
9.3. mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinj darbą, budėjimą:
9.4. premijos.
10. Pareiginės algos pastovioji dalis:
10.1. Specialistų, išskyrus mokytojus ir pagalbos mokiniui specialistus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal Sistemos 1 priedą, kvalifikuotų darbuotoji) - pagal Sistemos 2 priedą, atsižvelgiant į įstaigos darbo užmokesčiui skirtus asignavimus, pareigybės lygi ir profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas darbas, analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbui arba vykdytos funkcijos.
10.2. Darbininkų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma minimaliosios mėnesinės algos dydžio.
10.3. Darbuotojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą pagal Sistemoje numatytus kriterijus ir koeficientų dydžius nustato direktorius.
10.4. Darbuotojo pareiginės algos pastovioji dalis, nustatyta pagal šią Sistemą ir Įstatymo nuostatas, konkretūs valandiniai tarifiniai atlygiai, mėnesinės algos, darbo normos, kitos darbo apmokėjimo formos ir sąlygos sulygstama darbo sutartyje.
10.5. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas iš naujo nustatomas vadovaujantis Įstatymo nuostatomis. Darbuotojai profesinio darbo patirtį, įgytą kitose darbovietėse. įrodančius dokumentus (pažymas iš ankstesnių darboviečių) turi pateikti Lopšelio-darželio direktoriui. Nepateikusiems patirtį įrodančių dokumentų, pastoviosios dalies koeficientas nustatomas vertinant Lopšelyje-darželyje įgytą profesinę patirtį. Mokytojui, įgijusiam kvalifikacinę kategoriją sausio 1 d. - rugpjūčio 31 d. laikotarpiu, koeficiento dydis nustatomas nuo rugsėjo 1 d., o įgijusiam rugsėjo 1 d. - gruodžio 31d. laikotarpiu - nuo sausio 1 d.
10.6. Esant poreikiui Lopšelyje-darželyje įsteigti naują darbuotojo pareigybę arba jei darbuotojui atliekant pareigas vyksta struktūriniai ir/ar organizaciniai pokyčiai, pakinta darbuotojo funkcijų pobūdis, kvalifikacija ar atsiranda kitų aplinkybių, darbuotojui nustatytas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas įvertinamas iš naujo.
11. Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga ir darbo krūvio sandara:
11.1. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, meninio ugdymo mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, logopedo, specialiojo pedagogo pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal 3 ir 4 priedus, atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.
11.2. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal 5 priedą, atsižvelgiant į Lopšelyje-darželyje ugdomų mokinių skaičių, pedagoginio darbo stažą ir veiklos sudėtingumą.
11.3. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, meninio ugdymo mokytojų, logopedo, specialiojo pedagogo kvalifikacinės kategorijos, atsižvelgiant j ikimokyklinio, priešmokyklinio, meninio ugdymo mokytojų, logopedo, specialiojo pedagogo išsilavinimą ir jų turimų kompetencijų, reikalingų profesinei veiklai, visumą, nustatomos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams, jgijusiems vidurinį išsilavinimą, mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams, baigusiems profesinio mokymo programą, jgijusiems vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, gali būti suteikiamos atitinkamai mokytojo, vyresniojo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto ir/ar vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinės kategorijos. Mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą, gali būti suteikiamos atitinkamai mokytojo, vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko, mokytojo eksperto ar pagalbos mokiniui specialisto, vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto, pagalbos mokiniui specialisto metodininko, pagalbos mokiniui specialisto eksperto kvalifikacinės kategorijos. Mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems aukštąjį (aukštesnįjį. įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgylą iki 1995 metų) išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją, iš karto suteikiama mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinė kategorija.
11.4. Pareigybių, kurių atliekamas darbas yra laikomas pedagoginiu ir įskaitomas į pedagoginio darbo stažą, sąrašą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.
11.5. Mokytojų, logopedo, specialiojo pedagogo, direktoriaus pavaduotojo ugdymui darbo krūvio sandara pateikiama Sistemos 3-5 prieduose.
12. Pareiginės algos kintamoji dalis:
12.1. Darbuotojų pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal darbuotojui nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius bei gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
12.2. Pareiginės algos kintamoji dalis, atsižvelgiant į praėjusių metų veiklos vertinimą, gali siekti iki 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir mokama iki kilo Lopšelio-darželio darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo.
12.3. Darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis gali būti nustatyta nuo jo darbo įstaigoje pradžios arba pasibaigus išbandymo terminui, taip pat darbuotojui grįžus iš atostogų vaikui prižiūrėti, atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, tačiau ji negali būti didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir negali būti mokama ilgiau kaip iki to darbuotojo kito kasmetinio veiklos vertinimo.
12.4. Perkėlus darbuotoją į kitas pareigas Lopšelyje-darželyje, pareiginės algos kintamosios dalies procentinis dydis, nustatytas už praėjusių metų veiklos vertinimą, išlieka iki kito darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo.
12.5. Konkrečius pareiginės algos kintamosios dalies procentinius dydžius nustato direktorius, atsižvelgdamas į kasmetinio veiklos vertinimo rezultatus ir pagal Sistemos 56 punkto nuostatas.
12.6. Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos kintamoji dalis nenustatoma;
12.7. D lygio darbuotojams pareiginės algos kintamoji dalis nenustatoma.
13. Priemokos:
13.1. Lopšelio-darželio darbuotojui, atsižvelgiant į atliekamų funkcijų ar užduočių sudėtingumą, mastą ir pobūdį, gali būti skiriamos šios priemokos:
13.1.1. už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, bet neviršijama nustatyta darbo laiko trukmė;
13.1.2. už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito darbuotojo pareigybei nustatytas funkcijas;
13.1.3. už papildomų funkcijų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme, suderintų su darbuotoju ir suformuluotų raštu, vykdymą;
13.1.4. už darbą, esant nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų.
13.2. 13.1.1-13.1.3 punktuose nustatytos priemokos gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio ir gali būti skiriamos ne ilgiau kaip iki kalendorinių metų pabaigos, šių priemokų ir pareiginės algos kintamosios dalies suma negali viršyti 60 procentų nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio. 13.1.4 punkte nustatyta priemoka gali siekti iki 20 procentu pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio ir gali būti skiriama iki darbo, esant nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų, pabaigos.
13.3. Konkretų priemokos dydį įsakymu, suderinus su darbuotoju, nustato Lopšelio-darželio direktorius. Įsakyme turi būti konkrečiai nurodoma, už kokį papildomą darbo krūvį, pavadavimą ar už kokių papildomų pareigų ar užduočių atlikimą skiriama priemoka, nurodant konkretų terminą. Jeigu pablogėja tų darbuotojų darbo rezultatai arba jie nevykdo pavestų papildomų pareigų ar užduočių, direktoriaus sprendimu priemokos mokėjimas gali būti nutrauktas.
14. Įstaigos aplinkos tvarkytojas darbdavio yra aprūpintas šiltais darbo drabužiais ir jam yra skirta patalpa sušilti ir pailsėti, t.y. darbuotojas nepatiria jokių papildomų ar padidėjusių išlaidų, susijusių su darbu, todėl kompensacija pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 144 straipsnio 8 dalį jam nėra mokama.
15. Premijos:
15.1. Įstaigos darbuotojams gali būti skiriamos premijos, neviršijant biudžetinės įstaigos darbo užmokesčiui skirtų lėšų:
15.1.1. atlikus vienkartines ypač svarbias įstaigos veiklai užduotis;
15.1.2. labai gerai įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą.
15.2. Premija negali viršyti darbuotojui nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.
15.3. Premija skiriama įstaigos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomas konkretus premijos dydis bei už ką ji skiriama;
15.4. Premija negali būti skiriama biudžetinės įstaigos darbuotojui, per paskutinius 12 mėnesių padariusiam darbo pareigų pažeidimą.
15.5. Premijos skyrimo kriterijai:
15.5.1. premijos skyrimo pedagoginiams darbuotojams kriterijai:
15.5.1.1. už gerosios patirties sklaidą (seminarų, paskaitų, pranešimų, atvirų pamokų, kl. vedimą) miesto, respublikiniu, tarptautiniu lygiu;
15.5.1.2. už indėlį organizuojant renginius įstaigos bendruomenei, visuomenei;
15.5.1.3. už projektų rengimą, vykdymą, koordinavimą;
15.5.1.4. už indėlį puošiant įstaigos edukacines erdves, aplinką;
15.5.1.5. už įstaigos veiklos pristatymą spaudoje, virtualiose švietimo aplinkose:
15.5.1.6. už pedagogo įvertintą veiklą, gautą padėką įstaigos, miesto, šalies mastu:
15.5.2. premijos skyrimo nepedagoginiams darbuotojams kriterijai:
15.5.2.1. už indėlį kuriant įstaigos įvaizdį, tvarkant įstaigos vidaus ir išorės aplinką:
15.5.2.2. už kokybiškai atliktus pareigybės aprašymuose nenumatytus darbus.
17. Minimalus darbo užmokestis mokamas už nekvalifikuotą darbą. Nekvalifikuotu darbu laikomas darbas, kuriam atlikti nekeliami jokie specialūs kvalifikacinių įgūdžių ar profesinių gebėjimų reikalavimai.
18. Lopšelyje-darželyje išsilavinimo ar kvalifikacijos reikalavimai netaikomi D lygio pareigybėms.
19. Materialinė pašalpa iš įstaigos lėšų direktoriaus įsakymu gali būti skiriama:
19.1. darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, šeimos narių (sutuoktinio, vaiko (įvaikio), motinos (įmotės), tėvo (įtėvio), brolio (įbrolio), sesers (įseserės), taip pat išlaikytinių, kurių globėju ar rūpintoju yra paskirtas darbuotojas, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra darbuotojo rašytinis prašymas ir pateikti atitinkamą aplinkybę patvirtinantys dokumentai, gali būti skiriama iki 1 minimaliosios mėnesinės algos dydžio materialinė pašalpa:
20. Rekomendacijas dėl premijų ir materialinių pašalpų skyrimo bei jų dydžio nustato paritetiniais pagrindais iš profesinės organizacijos ir darbdavio atstovų sudaryta komisija.
IV. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS BEI ATOSTOGINIŲ MOKĖJIMAS
21. Teisė į kasmetines atostogas ir kitos su tuo susijusios sąlygos apibrėžtos Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir šioje Sistemoje.
23. Dirbantiems ne visą darbo dieną arba ne visą darbo savaitę atostogos netrumpinamos.
24. Pailgintos 40 darbo dienų atostogos suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą darbuotojų, turinčių teisę į šias atostogas, kategorijų sąrašą, atsižvelgiant į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintą pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąrašą.
25. Papildomos atostogos suteikiamos už ilgalaikį nepertraukiamąjį darbą Lopšelyje-darželyje - darbuotojams, turintiems didesnį kaip 10 metų nepertraukiamąjį darbo stažą Lopšelyje-darželyje. 3 darbo dienos, už kiekvienų paskesnių 5 metų nepertraukiamąjį darbo stažą Lopšelyje-darželyje - 1 darbo diena.
26. Darbuotojams, turintiems teisę gauti pailgintas ir papildomas atostogas, jų pasirinkimu suteikiamos arba tik pailgintos, arba teisės aktų nustatyta tvarka prie kasmetinių atostogų pridėtos papildomos atostogos.
27. Teisė pasinaudoti dalimi kasmetinių atostogų atsiranda, kai darbuotojas įgauna teisę į bent vienos darbo dienos trukmės atostogas tarpusavio susitarimu. Už pirmuosius darbo melus visos kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos išdirbus bent pusę darbo metams tenkančių darbo dienu skaičiaus. Nesuėjus šešiems nepertraukiamojo darbo mėnesiams, darbuotojo prašymu kasmetinės atostogos suteikiamos:
27.1. nėščioms darbuotojoms prieš nėštumo ir gimdymo atostogas arba po jų;
27.2. darbuotojams jų vaiko motinos nėštumo ir gimdymo atostogų metu, prieš tėvystės atostogas arba po jų;
27.3. darbovietėje taikomų vasaros atostogų metu;
27.4. pedagogams pirmaisiais darbo metais kasmetinės atostogos suteikiamos mokiniu vasaros atostogų metu, nepaisant to, kada šie pedagogai pradėjo dirbti Lopšelyje-darželyje:
27.5. Už antrus ir paskesnius darbo metus suteikiamos kasmetinės atostogos suteikiamos bet kuriuo darbo metų laiku, pagal kasmetinių atostogų suteikimo eilę darbovietėje, kurią darbdavys sudaro įvertinęs darbuotojų iki kiekvienų metų kovo 1 dienos pateiktus prašymus dėl pageidaujamų kasmetinių atostogų datų. Kasmetinių atostogų suteikimo eilė sudaroma iki balandžio 1 dienos ir tvirtinama Lopšelio-darželio direktoriaus įsakymu. Darbdavys kasmetines atostogos suteikia bei kuriuo metų laiku, pagal kasmetinių atostogų suteikimo eilę darbovietėje, kuri sudaroma, atsižvelgiant i darbuotojų prašymus.
28. Šalims susitarus kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš atostogų daliu negali būti trumpesnė kaip 10 darbo dienų.
29. Atšaukti iš atostogų leidžiama tik darbuotojui sutikus. Nepanaudota atostogų dalis turi būti suteikiama kitu darbo metų laiku arba prijungiama prie kitų darbo metų atostogų.
30. Kasmetinės atostogos gali būti perkeltos ar pratęstos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
31. Sąrašai darbuotojų, j kurių (a) pageidavimus dėl kasmetinių atostogų suteikimo (prioriteto tvarka) privalo atsižvelgti ir (b) prašymus suteikti kasmetines atostogas darbdavys privalo tenkinti, yra nustatyti Lietuvos Respublikos darbo kodekse.
32. Darbo sutarties pasibaigimo dieną (išskyrus atvejus, kai darbo sutartis nutraukiama dardavio iniciatyva dėl darbuotojo kaltės, suėjus darbo sutarties terminui ar pasibaigus darbdaviui), nepanaudotos kasmetinės atostogos darbuotojo rašytiniu pageidavimu suteikiamos nukeliant darbo sutarties nutraukimo datą.
33. Kasmetinių atostogų laiku darbuotojui paliekamas jo vidutinis darbo užmokestis (atostoginiai). Atostoginiai už kasmetines atostogas pagal iš anksto sudarytą kasmetini II atostogų suteikimo eilę išmokami ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną prieš kasmetinių atostogų pradžias. Darbuotojo atskiru prašymu, suteikus kasmetines atostogas, taip pat atostoginiai už kasmetines atostogas, kurios suteikiamos ne pagal iš anksto sudarytą kasmetinių atostogų suteikimo eilę, mokami įprasta darbo užmokesčio mokėjimo tvarka. Atostoginiai už atostogų dalį, viršijančią dvidešimt darbo dienų trukmę, darbuotojui mokami atostogų metu darbo užmokesčio mokėjimo tvarka ir terminais.
34. Draudžiama darbuotojams pakeisti atostogas pinigine kompensacija. Pasibaigus darbo santykiams, darbuotojui gali būti suteiktos atostogos arba, kai darbuotojas jų nepageidauja, išmokamu piniginė kompensacija. Piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas išmokama, kai nutraukiama darbo sutartis, neatsižvelgiant į jos terminą.
35. Piniginė kompensacija už nepanaudotas kasmetines atostogas apskaičiuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
V. DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMAS, TERMINAI, VIETA
36. Darbo užmokestis Lopšelio-darželio darbuotojams mokamas du kartus per mėnesi, esant darbuotojo raštiškam prašymui - kartą per mėnesį. Kiekvieno mėnesio 5 dieną išmokama tiksliai apskaičiuota suma atėmus jau išmokėtą avansą ir visus priklausančius išskaitymus. Kiekvieno mėnesio 20 dieną mokamas avansas, kurio suma nurodyta darbuotojo prašyme. Avanso suma negali viršyti 50% priskaičiuoto darbo užmokesčio. Jeigu mokėjimo terminas sutampa su nedarbo arba šventine dienomis, jis perkeliamas į ankstesnę dieną.
37. Atsižvelgiant į galimus finansinių lėšų gavimo sutrikimus ne dėl Lopšelio-darželio kaltės, darbo užmokesčio mokėjimo terminai gali būti keičiami apie tai informuojant darbuotojus.
38. Darbo užmokesčio apskaita tvarkoma naudojant buhalterinę programą.
39. Kiekvienų kalendorinių metų darbo užmokesčio duomenys kaupiami Asmeninėse sąskaitose-kortelėse.
40. Darbo užmokestis pervedamas į darbuotojo nurodytą banko sąskaitą. Darbuotojas privalo nedelsiant pranešti apie pasikeitusius savo banko sąskaitos duomenis. Darbdavys neatsako už pavėluota darbo užmokesčio pervedimą į darbuotojo banko sąskaitą, jeigu darbuotojas nepateikė aktualius informacijos.
41. Darbuotojų, dirbusių ne visas mėnesio darbo dienas, darbo užmokestis apskaičiuojamas taip: pareiginės algos dydis padalijamas iš to mėnesio darbo dienų (valandų) skaičiaus, gautas darbo dienos atlygis padauginamas iš dirbtų dienų (valandų) skaičiaus.
42. Pedagoginių darbuotojų darbo laikui taikoma suminė darbo laiko apskaita, (apskaitos laikotarpis 1 mėnuo).
VIII. MOKĖJIMAS UŽ LIGOS LAIKOTARPIUS
IX. DARBUOTOJŲ KASMETINĖS VEIKLOS VERTINIMAS IR SKATINIMAS
44. Darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo tikslas - Įvertinti darbuotoji!, išskyrus darbininkus, mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus, praėjusių kalendorinių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus, jų įvertinimo rodiklius ir gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
45. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatais.
46. Darbuotojų praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama vadovaujantis Lopšelio-darželio darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu ir kolektyvine sutartimi.
47. Metinės užduotys, susijusios su darbuotojo funkcijomis, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai darbuotojui nustatomi kiekvienais metais iki kovo 1 dienos. Darbuotojui, kurio darbo įstaigoje pradžios ar perkėlimo į kitas pareigas data, ar grįžimo iš atostogų vaikui prižiūrėti data yra ne vėlesnė negu spalio 1 diena, - einamaisiais metais per vieną mėnesį nuo darbo įstaigoje pradžios, perkėlimo ar grįžimo į pareigas dienos. Įstaigos darbuotojui, kuris grįžo iš atostogų vaikui prižiūrėti vėliau negu spalio 1 dieną ar kurio darbo įstaigoje pradžios ar perkėlimo į kitas pareigas data yra vėlesnė negu spalio 1 diena, metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamiesiems metams nenustatomi. Prireikus nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamaisiais metais gali būti pakeisti arba papildyti, bet ne vėliau kaip iki spalio 1 dienos.
48. Metines veiklos užduotis, siektinus rezultatus ir jų įvertinimo rodiklius darbuotojams nustato ir kasmetinį jų veiklos vertinimą atlieka tiesioginis jų vadovas.
49. Direktorius, gavęs Lopšelio-darželio darbuotojo praėjusių kalendorinių melų veiklom įvertinimą:
49.1. įvertinus labai gerai, nustato iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo pareiginės algos kintamosios dalies dydį, 15 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, ir gali skirti premiją pagal darbo Sistemoje nustatytą tvarką ir dydžius;
49.2. įvertinus gerai, nustato iki kito darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo pareiginės algos kintamosios dalies dydį, 5 procentai pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio pagal Sistemoje nustatytą tvarką ir dydžius;
49.3. įvertinus patenkinamai, nenustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžio;
49.4. įvertinus nepatenkinamai, turi teisę darbuotojui, išskyrus mokyklos vadovo pavaduotoją ugdymui, nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šios Sistemos prieduose tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį ir (ar) profesinę darbo patirti numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas; mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui nustatyti vienetu mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą ir gali sudaryti su darbuotoju rezultatų gerinimo planą (pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 57 straipsnio 5 dali ), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo planą jvcnmi!s
nepatenkinamai, su darbuotoju sudaryta darbo sutartis pagal gali būti nutraukiama Lietuvos Respublikos darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą),
50. Lopšelio-darželio darbuotojas priimtus sprendimus dėl jo kasmetinio veiklos vertinimo turi teisę skųsti darbo ginčams nagrinėti nustatyta tvarka.
51. Jeigu dėl Lopšelio-darželio darbuotojo laikinojo nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar kitų svarbių priežasčių praleidžiami Sistemoje nurodyti terminai, darbuotojo veikla įvertinama per 5 darbo dienas nuo šių priežasčių išnykimo dienos.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Sistema yra neatskiriama Lopšelio-darželio ir Panevėžio lopšelio-darželio ..Nykštukas" profesinės organizacijos kolektyvinės sutarties dalis.
53. Lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesčio dydis tikslinamas prasidėjus kalendoriniams metams, mokslo metams ir/ar pasikeitus teisės aktams.
54. Sistema patvirtinta laikantis lyčių lygybės ir nediskriminavimo kitais pagrindais principų.
55. Darbuotojai ir kiti atsakingi asmenys su šia Sistema yra supažindinami pasirašytinai ir privalo laikytis joje nustatytų įpareigojimų bei atlikdami savo darbo funkcijas vadovautis Sistemoje nustatytais principais.
56. Ši darbo apmokėjimo sistema yra l/d „Nykštukas“ kolektyvinės sutarties dalis ir keičiama sutartyje numatyta tvarka
57. Su Sistema ir jos pakeitimais pasirašytinai supažindinami visi Lopšelio-darželio darbuotojai, atsakingi asmenys privalo laikytis jame nustatytų įpareigojimų ir savo darbo funkcijas atlikti vadovaujantis Sistemoje nustatytais principais.
58. Ši Sistema įsigalioja 2022 m. balandžio 1d., išskyrus 3 priedo 5 punktas.
SPECIALISTŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
(Baziniais dydžiais)
Pareigybė, pareigybės lygis | Pastoviosios dalies koeficientai | |||
profesinio darbo patirtis (metais) | ||||
iki 2 | nuo daugiau kaip 2 iki 5 | nuo daugiau kaip 5 iki 10 | daugiau kaip 10 | |
A lygis | ||||
Vyriausiasis buhalteris | 6,33 | 6,44 | 6,56 | 6,67 |
B lygis | ||||
Ūkvedys | 5,1 | 5,2 | 5,3 | 5,4 |
Vaikų maitinimo ir higienos specialistas | 5,1 | 5,2 | 5,3 | 5,4 |
KVALIFIKUOTŲ DARBUOTOJŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
(Baziniais dydžiais)
Pareigybė, pareigybės lygis C | Pastoviosios dalies koeficientai | |||
profesinio darbo patirtis (metais) | ||||
iki 2 | nuo daugiau kaip 2 iki 5 | nuo daugiau kaip 5 iki 10 | daugiau kaip 10 | |
Sekretorius | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
Apskaitininkas | 4.7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
Sandėlininkas | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
Elektrikas | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
Virėjas | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
IU mokytojo padėjėjas | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
PU mokytojo padėjėjas | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5 |
MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
(Baziniais dydžiais)
Kvalifikacinė kategorija | Pastoviosios dalies koeficientai | ||||||
pedagoginio darbo stažas (metais) | |||||||
iki 2 | nuo daugiau kaip 2 iki 5 | nuo daugiau kaip 5 iki 10 | nuo daugiau kaip 10 iki 15 | nuo daugiau kaip 15 iki 20 | nuo daugiau kaip 20 iki 25 | daugiau kaip 25 | |
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos | |||||||
Mokytojas | 7,44 | 7,47 | 7,53 | 7,67 | 7,91 | 7,94 | 7,98 |
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos | |||||||
Mokytojas | 7,99 | 8,01 | 8,02 | 8,06 | 8,08 | 8,11 | 8,17 |
Vyresnysis mokytojas | 8,18 | 8.21 | 8,25 | 8.58 | 8,62 | 8,66 | |
Mokytojas metodininkas | 8,74 | 8.9 | 9,18 | 9,22 | 9,28 | ||
Mokytojas ekspertas | 9,94 | 10,1 | 10,36 | 10.4 | 10,45 |
1. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
1.1. didinami 5 procentais mokytojams ir meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems pagili ikimokyklinio ugdymo programą, jeigu grupėje ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl Įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių, ir (arba) 1-3 mokiniai, dėl įgimtų ar Įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
1.1.1. jeigu grupėje ugdomas vienas ir daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi j Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus melus nuo mokinio (mokinių) mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje;
1.2. didinami 6 proc. mokytojams ir meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, jeigu grupėje ugdomi 4 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
1.3. didinami 7 proc. mokytojams ir meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, jeigu grupėje ugdomi 5 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
1.4. didinami 10 proc. mokytojams ir meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems, pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, jeigu grupėje ugdomi 6 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčiu didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
2. Jeigu mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio ugdymo ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, ir meninio ugdymo mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, veikla atitinka du šio priedo 1 punkte nustatytus kriterijus, jų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas dvigubinamas, tris — trigubinamas ir t.t., bet ne daugiau kaip 25 procentais. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų didinimo dėl veiklos sudėtingumo kriterijai, nurodyti šio priedo 2 punkte, atsižvelgiant j veiklos sudėtingumo mastą, detalizuojami biudžetinės įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje.
3. Mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos, iš jų 33 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 3 valandos - netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
4. Meninio ugdymo mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, darbo laikas per savaitę yra 28 valandos, iš jų 24 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 4 valandos - netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
5. Nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos, iš jų 32 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 4 valandos - netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
LOGOPEDŲ (SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ) PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
(Baziniais dydžiais)
Kvalifikacinė kategorija | Pastoviosios dalies koeficientai | ||||||
pedagoginio darbo stažas (metais) | |||||||
iki 2 | nuo daugiau kaip 2 iki 5 | nuo daugiau kaip 5 iki 10 | nuo daugiau kaip 10 iki 15 | nuo daugiau kaip 15 iki 20 | nuo daugiau kaip 20 iki 25 | daugiau kaip 25 | |
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos | |||||||
Specialusis pedagogas, logopedas | 7,44 | 7,47 | 7,53 | 7,67 | 7,91 | 7,94 | 7,98 |
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos | |||||||
Specialusis pedagogas, logopedas | 7,99 | 8,01 | 8,02 | 8,06 | 8,08 | 8,11 | 8,17 |
Vyresnysis specialusis pedagogas, vyresnysis logopedas | 8,18 | 8,21 | 8,25 | 8,58 | 8,62 | 8,66 | |
Specialusis pedagogas metodininkas, logopedas metodininkas | 8,74 | 8,9 | 9,18 | 9,22 | 9,28 | ||
Specialusis pedagogas ekspertas, logopedas ekspertas | 9,94 | 10,1 | 10,36 | 10,4 | 10,45 |
1. Pareiginės a gos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo specialiesiems pedagogams, logopedams didinami 5 procentais dirbantiems su vienu ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.
2. Logopedų (specialiųjų pedagogų) darbo laiką per savaitę sudaro 34 valandos, iš jų 22 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su vaikais, mokiniais (vaikų, mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, specialiosioms pratyboms vesti), 12 valandų - netiesioginiam darbui su vaikais, mokiniais (veikloms planuoti ir joms pasirengti, dokumentams rengti, bendradarbiauti su mokytojais, kitais ugdymo procese dalyvaujančiais asmenimis, vaikų, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos klausimais ir kita).
DIREKTORIAUS PAVADUOTOJŲ UGDYMUI PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
(Baziniais dydžiais)
Mokinių skaičius | Pastoviosios dalies koeficientai | ||
pedagoginio darbo stažas (metais) | |||
iki 10 | nuo daugiau kaip 10 iki 15 | daugiau kaip 15 | |
iki 500 | 12,23 | 12,25 | 12,27 |
Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo didinami:
1. 5 procentais lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose Įstaigose ugdoma (mokomai 10 mokinių, dėl Įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
2. 6 procentais lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose Įstaigose ugdoma (mokoma) 11 mokinių, dėl Įgimtų ar Įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
3. 7 procentais lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose įstaigose ugdoma (mokoma) 12 mokinių, dėl Įgimtų ar Įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
4. 8 procentais lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose Įstaigose ugdoma (mokoma) 13 mokinių, dėl Įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
5. 9 procentais lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose Įstaigose ugdoma (mokoma) 14 mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
6. 10 procentų lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, atsakingo už mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimą, jeigu šiose Įstaigose ugdoma (mokoma) 15 ir daugiau mokinių, dėl Įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
7. Lopšelio-darželio vadovo pavaduotojui ugdymui, jeigu lopšelyje-darželyje ugdoma (mokoma) 10 ar daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi Į Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus metus nuo mokinio mokymosi pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas pradžios Lietuvos Respublikoje.